chantalpattes.reismee.nl

Het echte schoolleven

Het is al weer een tijdje geleden dat ik m’n blog heb geschreven maar ik heb het dan ook erg druk gehad met school. Wel heb ik tussendoor nog foto's op mijn blog gezet. Die kan je vinden bovenaan onder het kopje foto's bovenaan naast verhaal.

Dinsdag 29 september vroegen 2 meiden of ik mee wilde gaan om patat te halen bij de fish and chips winkel dicht bij school in de pauze. Het was erg gezellig en sinds die dag zit ik ook elke pauze bij hun en andere meiden in het muzieklokaal. Na schooltijd kreeg ik bijles voor scheikunde omdat er nog weinig van snapte en de volgende dag m’n eerste toets zou hebben. Het duurde een uurtje en toen ik weg ging leek ik het grootste deel te snappen.

Woensdag 30 september had ik dan mijn eerste toets. Ik had het gelijk na de eerste pauze en we kregen 80 minuten. Toen ik de eerste paar vragen had gelezen realiseerde ik me dat de toets helemaal niets zou worden. Toen ik een week later m’n toets terug kreeg had ik het inderdaad goed gedacht want ik had maar 13 van de 44 punten en dus een U (het laagste wat je kan halen). Toen ik thuis kwam verwachte ik dat er in de loop van de dag een pakketje zou worden gebracht met allemaal Nederlandse dingen aangezien er op de site stond dat het vandaag zou aankomen. Toen het 8 uur werd realiseerde ik me dat het pakketje niet meer zou komen en dat vond ik erg jammer.

Toen ik donderdag 1 oktober thuis kwam lag er een kaartje op de deurmat. Ook lag er een briefje dat er een pakketje voor mij was afgeleverd bij de buren. Ik wilde het eigenlijk gelijk ophalen maar ik moest snel omkleden omdat we bijna gelijk naar youth club gingen. Na youth club was het al 9:30 dus te laat om het pakketje nog op te gaan halen. Ik vond het erg jammer dat ik weer een dag zou moeten wachten maar ik vond het wel leuk dat ik eindelijk m’n kaart kon openmaken want ik wilde graag weten van wie ik het had gehad. Om 10 uur ging de deurbel en was het de buurvrouw met het pakketje. Ik vond het heel leuk (en lekker) om allemaal Nederlandse dingen te krijgen zoals stroopwafels en een amandelstaaf.

Dinsdag 6 september had ik mijn eerste wiskunde toets. Ik dacht dat het wel beter ging dan mijn scheikunde maar helaas had ik maar 25% goed (en bij scheikunde ongeveer 30%). Het is gewoon dat ik nog moet wennen aan de vraagstelling en gelukkig zeggen alle leraren dat ik goed mijn best doe.

Donderdag 8 oktober zou ik in de pauze een gesprek hebben met mijn afdelingsmentor, lokale begeleider en de regionale manager. Het was om te kijken hoe het met je gaat en of je het naar je zin hebt. Ik zou het gesprek om 1 uur hebben maar omdat ze er nog niet waren zei mij afdelingsmentor dat ik gewoon pauze kon houden en ze me zou halen als ze er waren. Ik ging na de pauze naar de les maar op het moment dat ik wilde gaan zitten kwam ze me uit de klas halen. Omdat mijn afdelingsmentor alweer een andere afspraak had, had ik het gesprek alleen met hun. Ze vroegen hoe het ging in mijn gastgezin en op school. Een van hun was een keer een tijd geleden naar Nederland geweest met andere studenten tijdens sinterklaas en vroeg zich af wat het precies was. Ook vroeg ze wat het was dat alles voor een dag oranje was (koningsdag). Het was erg grappig om alles uit te leggen maar na een half uur moesten hun weer verder en ik terug naar de les.

Maandag 12 oktober ging ik na school even postzegels kopen. Alysia was bij ons en ze wilde graag meelopen dus gingen we samen postzegels halen en daarna de kaart posten. ’s Avonds gingen we m’n gastvaders schoonzus ophalen om daarna uit eten te gaan. Zijn broer en schoonzus wonen in Canada en zijn schoonzus kwam voor een paar weken naar Engeland. We gingen met mijn gastouders, Alysia, haar ouders en de andere kleindochter van mijn gastouders. Het was een erg gezellige avond.

Vrijdag 16 oktober was het super learning day. Dat is een dag waarop je alleen maar oefentoetsen moet maken om te kijken hoever je bent. De meeste leerlingen van de sixth form zaten in een grote zaal maar ik zat samen met 2 andere in een lokaal zodat ik beter vragen kon stellen en ze me langer de tijd konden geven voor mijn toetsen. Ik had maar 2 toetsen omdat ik voor business nooit een toets zal hebben doordat we daar beoordeeld worden over onze projecten. Ik kreeg als eerste mijn wiskunde toets maar die bestond maar uit 2 vragen en het ging over hetzelfde onderwerp dus als je dat niet begreep had je gelijke een slecht cijfer. Toen ik klaar was realiseerde ik dat ik het verkeerd had gedaan dus kon ik het weer helemaal opnieuw doen. Na de pauze had ik mijn scheikunde die weer niet heel goed ging maar toch wel beter dan de vorige keer. Om 1 uur waren we klaar dus ging ik even snel een kaart kopen en daarna naar huis.

Zondag ging ik weer naar car boot met m´n gastmoeder, Alysia en haar moeder. Nadat we een rondje hadden gelopen zag Alysia een leuke mountainbike. Ze besloten om hem te kopen ondanks ze nog niet wisten hoe ze het thuis zouden krijgen. Doordat het 2 versnellingen had vroegen ze of ik het misschien goed kon schakelen doordat je het niet kan doen als je stil staat. Dat was dus de eerste keer in iets meer dan 2 maanden dat ik weer fietste. We gingen wat eten bij de Mac Donald en terwijl hadden ze bedacht om naar het centrum te lopen en daarna de trein te nemen. M´n gastmoeder en ik besloten om ook mee te lopen en na 1 uur lopen waren we eindelijk in het centrum. Alysia en haar moeder namen de trein naar huis en wij namen de bus terug naar de Mac Donald. En ja precies dezelfde Mac Donald als waar we vandaan kwamen. M´n gastvader stond daar op ons te wachten om boodschappen te doen. Toen we thuis kwamen was ik erg moe dus heb ik even snel gegeten, daarna nog een film gekeken in bed op mijn laptop en daarna ben ik lekker vroeg gaan slapen.

Dinsdag kwam de muziekleraar zijn zoontje laten zien die toen net iets ouder was dan een week. De meiden met wie ik in de pauze zit krijgen al heel lang les van hem en we zitten ook altijd in zijn lokaal tijdens de pauze dus hadden hun een klein cadeautje voor de baby gekocht. Hij kwam samen met zijn vrouw en zijn andere zoontje van 3. Op het moment dat hij binnen kwam liepen de meiden hem bijna omver want ze waren allemaal zo enthousiast. Hij zei dat iedereen de baby mocht vasthouden maar dat er 1 regel was: je laat m´n baby vallen en je zal je zal niet slagen. Ik hield hem ook heel even vast en hij was nog zo klein.

Vandaag was eindelijk mijn eerste vakantiedag. We hebben best veel plannen voor de vakantie zoals een halloween feestje op donderdag en op halloween zelf ga ik verkleed langs de deuren met de kleinkinderen van m´n gastouders. Ik heb veel zin in de vakantie en zal de volgende keer weer proberen mijn blog sneller te schrijven.

Reacties

Reacties

ome Martin en tante Debbie

Hopelijk zijn je cijfers de 2e keer beter;). Ben erg benieuwd hoe halloween daar is! Vond het ook fijn om je eventjes te spreken. Knuf en veel plezier in je vakantie xxx

Monique Bos

Wauw! Je hebt het ontzettend druk zeg. Leuk om je verhaal te lezen. Het zal zeker allemaal wennen zijn pff, alles is nog in het engels ook natuurlijk met je toetsen. Heel veel succes en groetjes van ons allemaal xxx

opa en oma Ton

Leuk om weer wat van je te lezen. Jammer dat je toetsen nog niet zo goed zijn gegaan, maar dan kan het de volgende keer alleen maar beter worden. Het is nogal wat als je alles in het engels moet doen.Het is zeker een belevenis waar je veel plezier van zal hebben.Lekker genoten van de hollandse lekkernijen, wel snoepen met z.n allen hoor .

Papa

Eerst zou ik eigenlijk moeten zeggen nog meer leren maar ik weet wel beter als er 1 haar best doet voor school dan ben jij dat en je weet het je kan altijd vragen of we je kunnen helpen (net als vorige week????)
Goed om te lezen dat je het goed,gezellig en druk hebt.
Dikke knuffels en een dikke kus uit krimpen. ????

nelly en ulla

hoi Chantal
wat fijn om weer iets op je blog te lezen!
die toetsen dat komt,nog wel je bent hartstikke slim.school in een andere taal is toch wennen.
wij zijn erg benieuwd wat voor kostuum je aantrekt met Halloween! ik hoop iets spooky.

lieve groetjes van nelly en ulla

Trudy en Henny

Hey lieffie
Was leuk om je via skype even te zien en te spreken. Fijn dat het zo goed met je gaat en wij vinden je een topmeid. Je flikt het toch maar ff zo in een vreemd land. Logisch dat het op school wennen is maar, dat gaat helemaal goed komen. Je blog blijven we natuurlijk ook volgen. Willen toch op de hoogte blijven van de dingen die jij allemaal meemaakt. Hey meissie we love you and go for it. Haha ik met mijn beetje school engels. Lieverd we kijken weer uit naar je volgende verhaal. Dikke knuffel en groetjes vanuit Barendrecht .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!