chantalpattes.reismee.nl

Mijn eerste schoolweek

Ook voor mij was het vorige week zover. Ik had mijn eerste schooldag. Maandagochtend moest ik om 7:45 bij een vriendin van mijn gastmoeder staan zodat ik met haar dochters naar school kon. Het was fijn dat ik de eerste dag niet alleen naar school moest ook al was ik al een keer alleen met de bus naar school gegaan. Op school aangekomen moest ik naar een speciale ruimte genoemd the sixth form area. Dat is een ruimte waar alleen mensen van mijn jaar en het jaar boven mij mogen komen. We hebben daar een ruimte om te eten of om te zitten in vrije uren. Het is ook de enige plek in de school waar je wifi hebt ;) Toen ik de ruimte binnen kwam wachte er een meisje (Caira) op me die me door de dag zou helpen met het vinden van mijn lokalen. Eerst gingen we samen mijn rooster ophalen maar er was iets fout gegaan waardoor veel mensen geen rooster hadden. En ik was er naturlijk ook weer een van. Omdat ik geen rooster had ging ik samen met Caira naar Duits omdat zij ook gewoon les had die dag. We gingen een paar keer langs het lokaal waar ik mijn rooster op moest halen maar het was pas klaar rond 2 uur. Mijn hele eerste schooldag heb ik dus geen van mijn eigen lessen gevolgd. Maar in de loop van de dag stelde Caira me voor aan mensen van mijn eigen klas omdat zij een jaar hoger zit dan mij. Ik bracht de rest van de dag ook door met mensen van mijn eigen groep. Aan het eind van de dag heb je altijd 20 minuten waarmee je met je klas zit en gewoon praat. Ze noemen het tutor. Dat was een goede manier om mensen van mijn klas te leren kennen.
Dinsdag had ik dan echt mijn eerste les. Ik begon de morgen met een dubbel uur business. We moesten beginnen met het maken van een powerpoint over een klein bedrijf tegenover een groot bedrijf. Ik vond business erg leuk om te doen. Het is soms een beetje lastig omdat ik het nog nooit eerder heb gedaan maar tot nu toe gaat het me nog goed af. Na de pauze had ik een dubbel uur film studies. We spraken over films die we leuk vonden en laatst hadden gekeken. Daarna had ik 4 uur lang geen vakken dus zat ik in het computerlokaal om verder te gaan met mijn powerpoint. Aan het eind van de dag hadden we weer onze tutor waar we een koekje kregen en met elkaar praten.
Woensdag begon ik de dag met film studies.Daar keken we een filmpje van 2 minuten en moesten we voor maandag een verslag van 250 woorden schrijven. Toen had ik weer 6 uur nietsdus zat ik in het computerlokaal om te beginnen aan mijn verslag.Tijdens onze tutor moesten we een brandoefening doen. Na de brandoefening mochten we gelijk naar huis.
Donderdag begon ik met 2 uur vrije tijd. Hier moet je namelijk altijd om 8:40 op school zijn of je nu les hebt of niet en heb je ook altijd dubbele lesuren. Gelukkig mag je vanaf oktober 2 keer later naar school komen of eerder weg gaan als je geen les hebt. Daarna had ik weer 2 uur business. We gingen weer verder aan onze power point. Na business had ik mijn eerste les psychologie. We hadden het over je geheugen maar ik vond het erg lastig omdat ik nog nooit eerder psychologie gehad heb. Daarna had ik weer business waar we verder gingen over onze powerpoint en bij tutor deden we een quiz. Het waren veel vragen die ik niet kon beantwoorden omdat ik nog niet zo lang hier ben. Maar ondanks dat was het wel leuk om te doen.
Vrijdag ging ikin de ochtend gelijk naar onze klassenbegeleider om mijn vakken te veranderen. Film studies en psychologie waren toch te moeilijk om te volgen omdat ik het nog nooit eerder had gedaan. In plaats daarvan koos ik voor wiskunde en scheikunde. Dus ik heb nu de vakken wiskunde, scheikunde en business. Ik mocht gelijk naar scheikunde omdat die les al was begonnen toen ik mijn vakken aan het kiezen was. Scheikunde was redelijk goed te volgen maar ik moet wel de engelse begrippen nog uit mijn hoofd leren. Daarna had ik weer 2 uur niets. Het is vervelend dat ik zoveel vrije uren heb maar dat komt omdat ik ook maar 3 vakken heb en de andere mensen van mijn klas meestal 4. Na mijn vrije uren had ik mijn eerste keer wiskunde waarbij ik ook weer de begrippen uit mijn hoofd moet leren maar ondanks dat wel goed te doen is. Bij tutor hadden we een bijeenkomst en kregen we informatie over het jaar.
Zaterdag gingen we naar een plaatsje aan de kust genaamd Scarborough. Mijn gastmoeder vangt kinderen op die tijdelijk niet thuis kunnen wonen of geadopteerd moeten worden. Ook mijn gastzusjes kunnen tijdelijk niet thuis wonen. Over 2 weken gaan ze allebei naar een ander tijdelijk gezin wat ik best jammer vind maar het kan zo zijn dat een half uur later weer andere kinderen voor de deur staan. De organisatie waar ze de kinderen voor opvangt organiseert regelmatig uitjes naar plaatsen voor alle gezinnen die hetzelfde doen en dit was er een van. We moesten om 11 uur bij de verzamelingsplaats staan waar we met z'n alle in een grote bus gingen. Toen we aankwamen ging iedereen een andere kant op. Omdat het best koud was en hard waaide gingen we eerst ergens wat drinken. Daarna gingen we fish and chips eten en in wat winkeltjes kijken. Het begon opeens heel hard te regenen dus gingen we naar een casino speciaal voor kinderen. We liepen snel terug naar de bus en eenmaal daar stond de bus ons al weer op te wachten. Het was jammer dat het slecht weer was maar ondanks dat was het een hele gezellige dag. Op de weg terug naar huis ging ik samen met m'n gastvader zijn kleindochter ophalen omdat zij een nacht bij ons bleef slapen terwijl mijn gastzusjes voor het weekend bij een ander gezin sliepen.
Zondag moest ik om 10 voor 10 klaar staan omdat ik een nachtje bij een vriendin (Fee) van mijn gastmoeder bleef slapen en er al vroeg naar toe moest. Ik moest zo vroeg omdat ik mee ging naar de kerk. Na de kerk gingen we naar een klein meer en liepen er een rondje om heen. Er was een dorpje in de buurt waar Fee ook nog nooit was geweest. We wilde even kijken wat het dorpje was maar het bestond uit 5 boerderijen en een pub. Omdat er niets te zien was gingen we maar weer naar huis en keken we na het eten xfactor.
Vanochtend moest ik extra vroeg opstaan omdat Fee me terug naar huis zou brengen zodat ik daar m' n uniform aan kon trekken, m'n spullen pakken en dan snel naar de bus kon lopen. Maar omdat het 15 minuten met de auto was om terug naar huis te gaan zaten we al om 7:15 al in de auto. Ik heb vandaag al weer 2 keer 2 vrije uren gehad en die deels gebruikt om mijn blog weer bij te werken. Ik zit nu bij business waar we begeleiding krijgen bij ons huiswerk maar omdat we nog geen huiswerk hebben mag je iets voor jezelf doen. Straks heb ik mijn tutor en daarna zit mijn schooldag er ook weer op. Ik vond mijn afgelopen schoolweek erg leuk en ik hoop dat het ook zo blijft.

opa en oma ton

leuk om je weer een stukje te volgen.Jammer van al die tussen uren. Kan je er niet nog een ander vak bijnemen?Wel leuk die foto met je uniform.Knuffel van ons en veel plezier.

ome Martin en tante Debbie

Wel mooi dat je nog vakken kon wisselen :). En kan je idd geen extra vak erbij nemen? Veel plezier aankomende weken, maar volgens ons moet dat geen probleem zijn! Huggie van ons

anita

Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Drukke week met heel veel indrukken. Geniet er van. We wachten vol spanning op je volgende verslag.

chantal

Ik kan nog een vak erbij nemen maar in de tussen uren maak ik mijn huiswerk en daar ben ik al best lang mee bezig omdat bijna alles nieuw is. En omdat ik anders nog meer huiswerk heb en minder tussen uren om het te maken heb ik gekozen voor maar 3 vakken.

veel liefs van nelly en ulla

hoi Chantal
wat een drukke week heb jij achter de rug! Maar wat leuk om eens te lezen.hoe het er aan toe gaat op een engelse school.En fijn dat het zo goed met je gaat.we genieten erg van je belevenissen.

opa en oma ton

Hallo Chantal,
ja je kan er beter 3 goed doen als 4 minder goed,maar ik dacht je zit met zoveel tussen uren. Maar die worden goed gebruikt als je aan je huiswerk werkt.
Groetjes en een knuffel van ons.