chantalpattes.reismee.nl

Mijn eerste week

Woensdag 26 augustus was het dan zover. Ik moest om 5:30 opstaan en me klaar maken om weg te gaan. Om 6:15 nam ik buiten afscheid nemen van de laatste mensen wat best moeilijk was.

Toen we op het vliegveld aankwamen gingen we met z’n alle nog wat drinken en daarna moest ik met de andere 7 Nederlandse studenten inchecken zodat we allemaal naast elkaar konden zitten. Het afscheid nemen was moeilijk maar ik wist dat als ik dat had gedaan m’n avontuur echt begon. En dat deed het ook! Omdat een paar nog honger hadden gingen we eerst nog naar de Mac Donald voordat we naar ons vliegtuig gingen. Toen ze klaar waren met eten hoorde we dat ons vliegtuig vertrok over 20 minuten dus moesten we nog opschieten ook want we moesten naar de andere kant van Schiphol. Na 15 minuten goed doorlopen besloten we om te gaan rennen. Bij het vliegtuig aangekomen waren we geheel uitgeput maar wel op tijd. De vlucht duurde 1 uur en 20 minuten en was heel gezellig. Toen we onze bagage gingen halen konden we de bagage van onze vlucht niet op het bord vinden. We moesten op alle borden van alle banden kijken en het bleek natuurlijk de laatste te zijn. Een leider van het kamp stond ons op te wachten om ons later naar de bus te brengen.

Eenmaal op het kamp aangekomen moesten we onze bagage uit de bus halen en daarna gingen we gelijk naar het andere gedeelte van het campus waar de eetzaal en de lounge was. Maar om daar te komen moesten we eerst nog een groot stuk van het dorp door dus was het ongeveer 15 minuten lopen. Na het eten ontmoeten ik m’n lokale begeleider (IEC) en 4 andere studenten die dezelfde lokale begeleider hadden. Het waren 2 Italiaanse jongens en 2 Duitse meisjes. We liepen met z’n alle de heuvel op om onze koffers te gaan zoeken zodat we naar bed konden.

Donderdag 27 ausgustus had ik met dezelfde mensen afgesproken samen te ontbijten dus om 8:15 stonden we allemaal voor de kamer van onze IEC. In de loop van de dag kregen we verschillende workshops over wat ons allemaal te wachten stond.

Vrijdag 28 ausgustus moesten we vroeg opstaan want we gingen naar Londen. In Londen gingen we eerst een boottrip maken. Dat was een goede manier om alles te zien. We zagen de London eye, Big Ben, Tower Bridge en nog veel meer. Daarna mochten we kiezen of we vrije tijd wilde of naar Buckingham Palace. Ik koos ervoor om naar Buckingham Palace te gaan. Het was erg gezellig maar we konden niet te lang blijven omdat we ook op tijd bij de bus moesten zijn. De heenweg hadden we een half uur over de reis naar Londen gedaan maar omdat er de terug weg file was deden we er 4 uur over. We hadden allemaal erg honger maar ondanks dat was het wel erg gezellig in de bus. ’s Avonds deed ik al de meeste spullen in m’n tas omdat het de volgende ochtend erg vroeg zou worden.

Zaterdag 29 ausgustus vertrok onze bus om 8 uur. Het was een lange maar gezellige reis. Om 3 uur was het dan zo ver. Ik kon m’n gastouders al zien wachten toen de bus stopte. Ik pakte m’n bagage en ging met hun mee naar de auto. Eenmaal in het huis aangekomen liet m’n gastmoeder me het hele huis zien. Toen vertelde ze me dat we zo de meisjes zouden ophalen. Ik heb namelijk 2 gastzusjes; eentje van 3 en eentje van 6. Ze zullen hier niet heel lang meer blijven want het is een tijdelijke opvang totdat ze worden geadopteerd of totdat ze worden overgeplaatst naar een ander tijdelijk gezin. Beide meisjes vonden me gelijk heel aardig dus zodra we weer thuis waren wilde ze m’n haar doen en ’s avonds moest ik een boekje voor hun voorlezen.

Zondag 30 augustus gingen we om 9:30 naar een rommelmarkt op de parkeerplaats van het Doncaster Rovers stadium. We liepen ook een rondje om het meer en gingen daarna terug naar de auto om boodschappen te doen. In de middag kwam de kleindochter en haar moeder van m’n gastouders op visite. Het was weer een erg gezellige dag.

Maandag 31 ausgustus ging ik samen met Mark, de zoon van m’n gastouders en z’n dochter naar The Deep. Dat is een soort van aquarium met vissen en ook een paar pinguïns. Het was erg leuk om te zien en erg gezellig. Toen we thuis kwamen speelde ik nog even met m’n gastzusjes en daarna was het al weer tijd om te slapen.

Vandaag, dinsdag 1 september, moest ik ’s ochtends naar school om m’n vakken te kiezen. Ik heb gekozen voor:

  1. Food technology
  2. Psychology
  3. Business
  4. Film studie

Nadat ik het gesprek op school had gehad ging ik samen met m’n gastmoeder Doncaster in om m’n uniform te kopen. Omdat veel scholieren morgen al starten was het moeilijk om de goede maat van alle kleding te vinden. We hebben meer dan 6 uur geshopt om alles bij elkaar te krijgen maar het is uiteindelijk wel gelukt. Vrijdag krijg ik een rondleiding door de school en krijg ik de laatste informatie zodat ik dan maandag echt kan beginnen met school.

M’n eerste week in Engeland was echt heel leuk en gezellig en ik weet zeker dat er nog heel veel leuke en gezellige momenten zullen komen dit jaar.

Reacties

Reacties

Norma

Wat ontzettend leuk om te lezen! En wat heb jij een drukke week achter de rug;-)
Lekker genieten en succes volgende week op je eerste schooldag. Dikke knuffel van ons

Trudy

Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Druk weekje zeg, maar wel heel leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van jou avontuur. Voor volgende week alvast veel succes op je nieuwe school. En go for it!!! We kijken uit naar je volgende verslag.
Dag lieverd. Dikke knuffel ?????

sandra

Wat heb je al veel gedaan deze eerste week! Succes en veel plezier nog! Ontzettend leuk om zo mee te kunnen lezen/leven..

Frieda Twigt

Wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt Chantal en al veel gezien, jij gaat het wel redden daar nog heel veel plezier en geniet er ook van meissie ik wacht graag op het volgende verhaal ????

anita

Wat een belevenissen. Helemaal te gek. Veel plezier volgende week op school.
Xxx

oma en opa Ton

wat leuk zo n verslag. En wat heb je veel gezien. De rommelmarkt was dat zo als hier? Lijkt me wel leuk om een keer te zien.Dikke knuffel van ons.

Joke molendijk

Wat leuk chantal dat we zo .jou avontuur kunnen volgen .veel plezier en geniet er van groetjes van quinty

Ome Martin, tante Debbie en Daisie

Interessante vakken heb je gekozen chantallie. Gelukkig klikt het met je gastgezin. We wachten met smart op je volgende verhalen. Knuf van ons allemaal!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!