chantalpattes.reismee.nl

Halloween

Het is al weer een tijdje geleden dat ik m’n blog heb geschreven zelfs terwijl ik de vorige keer zei dat ik zou proberen om het weer sneller te schrijven. Maar de afgelopen 4 weken moest ik voor business een verslag schrijven dat best veel tijd kostte. Ik moest het vrijdag inleveren en ik had een verslag van 34 volle pagina’s geschreven. We hebben vandaag weer super learning day. Alleen deze keer hebben we geen toetsen maar andere leerlingen hadden informatie over college. Omdat ik daar niet naartoe ga moet ik de hele dag in het computerlokaal zitten. Ik heb weinig huiswerk dus daarom kan ik nu goed m’n blog schrijven. Doordat ik er nog foto’s bij wilde zitten kon ik het alleen pas thuis op de site zetten.

Vanaf 23 oktober had ik lekker een weekje vakantie. In het weekend had ik lekker uitgeslapen en overdag erg weinig gedaan. Want ik wist dat we best veel gepland hadden voor de vakantie en dus weinig van uitslapen zou komen.

Maandag 26 oktober gingen we om 10 uur de deur al uit. Ik ging samen met Alysia, haar moeder en m’n gastmoeder naar de open dag van de brandweer. Er was veel te zien en te doen. Een van de dingen die er waren was een fiets en door heel snel te trappen begon het smoothieapparaat dat verbonden aan de fiets zat te werken. Je moest erg snel trappen wat maakte dat het er super grappig uit zag. De rest van de dag hebben we gewoon een beetje binnen gezeten en heb ik met Alysia TV gekeken.

Dinsdag 27 oktober ging ik samen met m’n gastmoeder om 9:30 al weer weg om samen met de zus van m’n gastmoeder ergens te gaan ontbijten. Na het ontbijten ging ik samen met m’n gastmoeder naar Arts&Crafts. Daar kon je allerlei dingen knutselen. Eerst ging ik helpen bij heksjes knutselen door dingen voor de kinderen aan elkaar vast te plakken. Even later ging ik mijn eigen pompoen snijden. Ik vond het eigenlijk moeilijker dan dat het lijkt maar dat komt misschien doordat ik ook niet bepaald creatief ben. Daarna namen we de bus naar Alysia en haar moeders huis waar ik met Alysia buiten rondjes ging fietsen.

Woensdag 28 oktober gingen we weer uit ontbijten alleen deze keer samen met de moeder van Alysia. Na het eten bracht Alysia haar vader haar naar het winkelcentrum zodat ze met ons mee kon naar huis. Later in de middag gingen we met zn vieren naar de film. We gingen naar Hotel Transylvania 2 en terwijl ik deel 1 nooit heb gezien vond ik het toch wel een grappige film.

Donderdag 29 oktober was het de verjaardag van de vader van Alysia. Alysia en haar ouders kwamen ons ophalen en daarna gingen we met z’n alle uit eten. Toen we weer thuis kwamen ging Alysia haar kostuum klaar maken voor helloween want in de avond hadden we halloween bij de Youth club. Iedereen was verkleed en er was veel te doen. Er waren spelletjes, een disco, reptielen die je vast kon houden en er was heel veel eten. Er waren 3 slangen en ik heb ze alle 3 vastgehouden. De grootste was 2,5 meter lang maar dan ook erg zwaar. Ik vond het een erg gezellige avond.

Vrijdag 30 oktober ging ik naar York. Om 11 moesten we de trein hebben en omdat we al eerder op het station waren gingen we eerst nog even wat drinken. Toen we in York aan waren gekomen gingen we eerst in het treinmuseum kijken. Er stonden allemaal oude treinen die vroeger ook echt door Engeland gereden hebben. Daarna liepen we door York om langs winkeltjes te lopen en een plaatsje te zoeken waar we wilde gaan lunchen. Na het lunchen gingen we nog even naar een museum van hoe Doncaster vroeger was en een van vikingen. In het museum van de vikingen moest je in een karretje gaan zitten en dan leek het net alsof je door een stad van vroeger heen ging. Maar naast het zien het zien hoe het er toen uitzag kon je het ook ruiken. En het ruikt niet heel lekker vooral niet als je langs het toilet gaat. Na de museums gingen we nog even wat drinken en daarna namen we de trein weer terug naar huis.

Zaterdag 31 oktober was het dan echt halloween. Overdag hebben we niets gedaan maar later in de middag gingen we naar de dochter van m’n gastmoeder en daar hadden we dan ook onze avondeten. Tijdens het eten kwamen er heel veel kinderen langs de deur. Het huis was het enige huis in de buurt dat echt versiert was. Ze hadden in de tuin allemaal versiering gezet zoals grafstenen, sketletten en als je op de deurbel drukte gingen het skelet dat aan de deur hing bewegen. Het zag er echt super leuk uit en daarom kwamen ook heel veel mensen bij hun aan de deur. Na het eten ging ik met de andere mee langs de deuren. Toen we weer terug kwamen zaten we nog even met z’n alle op de bank en daarna gingen we weer terug naar huis. Ik zal later nog een aantal foto’s van Halloween op mijn blog zetten.

Woensdag 4 november kon ik dan op school eindelijk mijn B-marks ophalen. Dat is een pasje waarop staat wanneer je eerder weg mag omdat je geen les hebt. Zonder dat pasje mag je niet eerder weg dus die moet zeker goed bewaard worden. Omdat we vanaf 1 uur informatie was over college en ik daar niet naartoe gaan mocht ik gewoon naar huis.

Donderdag 5 november was het Guy Fawkes days. Dat is de dag waarop ze vieren dat ze de persoon die het parlement wilde opblazen tegen konden houden. In de avond waren er eetkraampjes in het park en daarna een vuurwerkshow. De vuurwerkshow duurde 5 minuten maar ze hadden wel heel mooi vuurwerk.

Zaterdag 14 november had ik afgesproken met andere mensen die ook een uitwisselingsjaar doen. Ik had eerder met het meisje afgesproken die ook in Doncaster zit. We gingen eerst samen wat drinken en daarna naar door het winkelcentrum lopen. Om 12 uur zouden we bij de Mac Donald zijn om onze lokale begeleider en de andere ontmoeten. Onze lokale begeleiders kwamen praten over hoe het gaat met ons en met school. Uiteindelijk kwamen nog maar 2 andere studenten. We wilde eigenlijk rond gaan lopen maar omdat het heel hard regende kozen we om ergens wat te gaan drinken. We bleven daar een paar uur zitten maar het was dan ook erg gezellig. Later liepen we nog even door het winkelcentrum en daarna brachten we de andere studenten weer terug naar het treinstation. Het was echt heel gezellig ondanks dat door de regen onze plannen moesten veranderen.

.

Vrijdag was het de verjaardag van de muziekleraar. Omdat de meiden waar ik mee in de pauze zit al heel lang les van hem hebben en we ook altijd in zijn lokaal mogen zitten in de pauze hadden een paar meiden een cadeautje voor hem gekocht. Maar omdat hij donderdag niet op school was hadden we bedacht om zijn lokaal een beetje te versieren. Een paar meiden gingen een slinger maken van papier om over het bord heen te hangen en ik ging met 2 andere het bord versieren. Hij heeft een bril en een klein snorretje dus had iemand een grote bril en een snor uitgeknipt. Zijn snor lijkt oranje dus ze hadden hem ook oranje uitgeknipt. Ze besloten later ook zijn haar te maken van verschillende soorten muzieknoten. Terwijl we allemaal druk bezig waren keek ik even naar buiten en zag ik de leraar opeens op het schoolplein lopen. Dus toen ik het zei begon iedereen door elkaar te rennen. Toen hij binnen kwam realiseerde we dat hij pas laat weer weg zou gaan dus zijn we gewoon maar de slingers gaan ophangen. Hij probeerde serieus te blijven toen hij die lange slinger zag binnen komen maar hij kon het niet laten om er toch om te lachen.

Over 3 weken heb ik al weer kerstvakantie waar ik super veel zin in heb. Ik ga een paar dagen met de andere uitwisselingsstudenten naar Londen en dan gaan we super veel leuke dingen doen. Maar wat ik allemaal ga doen houd ik nog een verrassing voor een ander blog. Ik zal wel nog een paar foto's van de halloween op mijn blog zetten.

Reacties

Reacties

Tante

Goedemorgen Chantal,
Het is maar goed dat ik vrij heb vandaag???? wat een leesvoer! Maar ook nu weer erg leuk om al je belevenissen te lezen.
Een hele dikke knuffel van ons uit het regenachtige krimpen

opa en oma Boy

Leuke blog blijf schrijven altijd fijn om te lezen
XXXXXX

nelly en ulla

Wat een leuke blog weer! En je schrijft heel levendig ,je ziet het zo voor je ogen gebeuren.Blijft door gaan met schrijven,mits je er tijd voor hebt,we genieten er erg van.ps.ben ook in york geweest maar veel te kort maar naar die Vikingmuseum ,had ik ook gewild.super leuk als ik dat zo leest.gr. uit rdam zuid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!